Pro potřeby této dokumentace byly jako výchozí použity předpokládané intenzity silniční dopravy z modelu získaného od Správy veřejného statku města Plzně pro rok 2020
Posuzovaný záměr I/20 Plzeň, Jasmínová – Studentská se skládá z těchto staveb:
· Úsek I/20 Jasmínová - Jateční
· Úsek I/26 uzel Rokycanská
· Úsek I/20 Jateční - Na Roudné
· Úsek I/20 Plaská - Na Roudné - Chrástecká II. etapa
Silnice I/20 je v zásadě navržena jako městská komunikace, čtyřpruhová, směrově rozdělená, s úrovňovými, příp. mimoúrovňovými křižovatkami.
Celková délka úpravy všech 4 staveb je cca 7,360 km.
Pro potřeby této dokumentace byly jako výchozí použity předpokládané intenzity silniční dopravy z modelu získaného od Správy veřejného statku města Plzně pro rok 2020.
V rámci posuzování vlivů na životní prostředí byly zpracovány další přílohy, které byly součástí dokumentace:
· Hluková studie
Zpracování hlukové studie pro tento záměr bylo velice složité, protože se jedná o komunikaci procházející aglomerací města Plzně a v některých úsecích v souběhu s železniční tratí. Proto bylo KHS Plzeňského kraje požadováno modelování stávajícího stavu bez navržené komunikace, stávajícího stavu s železničními tratěmi, výpočet výhledu pro rok 2020 pouze pro komunikaci a pouze pro železniční trať a následně oba zdroje hluku společně. Dále bylo třeba vymodelovat a navrhnout protihluková opatření. Součástí hlukové studie je 16 hlukových map.
Vzhledem k tomu, že v ČR platné legislativě neexistuje limit hluku pro synergicky působící zdroje hluku, byla navržena protihluková opatření tak, aby byl dodržen limit hluku pro nově navrhované komunikace.
· Rozptylová studie
· Přírodovědný průzkum
· Vliv výstavby napojení silnice I/20 - Lobzy - ve variantě 2013 na odtok velkých vod
Cílem studie je posouzení vlivu výsledné varianty plánované komunikace I/20, a to části která prochází povodím řeky Úslavy, na odtokové poměry řeky při průchodu velkých vod.
Posouzení bylo provedeno pro jeden průtokový stav – průtok Q100.
Pro posouzení byl použit dvourozměrný matematický model sestavený v rámci projektu „Povodňový model Plzeň – aktualizace 2010“.
V rámci zadání tohoto projektu byly definovány požadavky na tyto typy výstupů:
· mapy hloubek
· mapy hladin
· rozdílová mapa hladin (variantní stav – současný stav)
· mapy rychlostí
· Hodnocení zdravotních rizik