Hořínský kanál, zdvižné mosty
Terminál Smíchov
Železniční stanice Česká Lípa
FVE Ralsko
Okružní křižovatka Plzeň (Na Roudné a Jateční)
Hlavní náplní střediska 201 je projektová, konzultační a inženýrská činnost, specializovaná na komplexní řešení problematiky dopravní infrastruktury, zejména pak železničních staveb a konkrétně pak železničních tratí a uzlů. Z rozsahu služeb, standardně poskytovaných a zajišťovaných střediskem 201, se jedná zejména o zpracování Záměrů projektů (ZP), Dokumentací pro rozhodnutí o umístění stavby (DUR), Dokumentací pro společné povolení podle liniového zákona (DUSL), Dokumentací pro společné povolení (DUSP), Dokumentací pro vydání stavebního povolení (DSP), Projektových dokumentací pro provádění stavby (PDPS), Realizačních dokumentací staveb (RDS), Dokumentací skutečného provedení staveb (DSPS) a v neposlední řadě i výkony občasných Autorských dozorů projektanta (pro Správu železnic s.o.) a Technické pomoci (pro vyšší dodavatele staveb).
(Pozn.: Na základě Vyhlášky č. 131/2024 Sb. – Vyhláška o dokumentaci staveb s účinností od 1.7.2024 a Vyhlášky č. 227/2024 Sb. – Vyhláška o rozsahu a obsahu projektové dokumentace staveb dopravní infrastruktury s účinností od 1.8.2024 jsou nově definovány typy projektových dokumentací a jejich rozsah a obsah (nejenom) pro stavby dráhy. Nově se tak jedná např. o Dokumentace pro povolení záměru/stavby (DPS) a Dokumentace pro provádění stavby. Nový stavební zákon a související vyhlášky přitom počítají s přechodným obdobím do 30.6.2027, ve kterém je možné využít dosavadní přípravu včetně původních stupňů projektové dokumentace.)
Průjezd uzlem Plzeň ve směru III. TŽK
Optimalizace trati Planá u Mariánských Lázní - Cheb
RS 1 VRT Poříčany – Světlá nad Sázavou
Modernizace trati Nemanice I – Ševětín
Zajišťujeme předprojektovou a projektovou činnost, vedení a autorský dozor staveb. Navrhujeme rozvodny a transformovny ZVN/VVN, VVN/VN, VVN/VN, VN/NN, včetně vlastních spotřeb a systémů kontroly a řízení. Specializujeme se na trakční napájecí a spínací stanice systému 3 kV DC, 1 x 25 kV 50 Hz, 2 x 25 kV 50 Hz a to v konvenčním provedení nebo s použitím technologie SFC (frekvenční měniče). Navrhujeme systémy elektrického předtápění vlakových souprav. Projektujeme také v režimu FIDIC Design and Build.
Zvýšení trakčního výkonu TNS Světec
Zvýšení trakčního výkonu TNS, TNS Rostoklaty
Modernizace TNS Týniště nad Orlicí (Voklik)
Zvýšení trakčního výkonu TNS Balabenka
Kalkulaci tisku a případné dotazy Vám rádi zodpovíme telefonicky na telefonním čísle +420/605223880 nebo prostřednictvím e-mailu na adrese lukas.wendlik@sudop.cz.
Otevírací doba: Po – Pá 7:00 – 16:00
Spojení: Tramvaj číslo 5, 9, 26 – stanice Olšanská
Pracoviště reprografie najdete v přízemí budovy SUDOP PRAHA a.s.
Dokumentaci můžete online sledovat na našich stránkách reprografie.sudop.cz kde po založení účtu sledujete v jaké fázi se výroba nachází.
Aktuální ceník zde: ceník reprografie
Středisko geotechniky bylo založeno v roce 2005 a specializuje se na komplexní průzkumné inženýrskogeologické a hydrogeologické práce ve všech stupních projektové dokumentace zejména v oblasti dopravního stavitelství, v menší míře pak i u ostatních staveb. Významnou součástí portfolia střediska, jak ostatně říká i jeho název, jsou také geotechnické a stavebně-technické průzkumy zahrnující představební a projekční činnosti, stejně jako odbornou konzultační a dozorovou činnost v rámci geotechnických dozorů staveb.
Díky našemu týmu specialistů a odborníků, s letitými zkušenostmi ve svých oborech, jsme schopni navrhovat inženýrskogeologická, hydrogeologická a geotechnická řešení staveb, která snižují náklady na jejich budoucí realizaci a zároveň zaručují jejich dlouhodobou životnost. Při řešení složitých úkolů spolupracujeme s předními partnery a vysokými školami. V rámci komplexních průzkumných prací využíváme nejmodernější dostupné technologie.
D35 Džbánov – Litomyšl, hydrogeologický a geotechnický monitoring
RS 1 VRT Poříčany - Světlá nad Sázavou, Inženýrskogeologický a hydrogeologický průzkum
Modernizace traťového úseku Nymburk - Lysá nad Labem, předběžný inženýrskogeologický průzkum
I/27 Kaznějov - obchvat, doplňkový GTP
Středisko životního prostředí se podílí na většině projektů, které se na SUDOPU PRAHA zpracovávají. Mimo standardních částí projektových dokumentací v kategorii životní prostředí (momentálně jich máme kolem stovky), bez kterých by projekt nebyl projednatelný, je u některých zakázek potřeba zpracovat dokumentace podle přílohy č. 3 nebo 4 zákona č. 100/2001 Sb. o posuzování vlivů na životní prostředí, tedy oznámení, nebo dokumentaci EIA.
Některé zakázky se zdají být nekonečné a opakovaně se k nám vrací i několik let. Pro tuto práci máme pracovníky se širokou škálou zaměření – kompletní posuzování vlivu stavby na životní prostředí, zpracováváme vegetační úpravy, dendrologické průzkumy, zoologické a botanické průzkumy, posouzení střetů staveb s prvky systému ekologické stability (ÚSES) a s chráněnými územími, hlukové studie pro dopravní stavby, včetně návrhu protihlukových a anitivibračních opatření, exhalační studie, havarijní plány, povodňové plány, posouzení oslunění a osvětlení objektů i pozemků, výpočet odvodů za odnětí pozemků ze zemědělského a lesního půdního fondu, odpadové hospodářství, technické a biologické rekultivace a zajišťujeme také koordinátora BOZP v přípravě.
Výstavba trasy I.D metra v Praze - Náměstí Míru–Depo Písnice (včetně depa)
D52 Pohořelice - st. hranice ČR/Rakousko + SSUD Pohořelice
Novostavba trati Praha Smíchov – Beroun
RS1 VRT Praha Běchovice – Poříčany
Naše firma nabízí komplexní podporu při spolufinancování projektů, zejména těch, které čerpají prostředky ze zdrojů Evropské unie. Mezi naše služby patří vypracování projektových žádostí o dotaci, příprava smluvní dokumentace a finanční řízení projektů. Postaráme se také o zpracovávání průběžných a monitorovacích zpráv, průběžných žádostí o platbu a závěrečného vyhodnocení. S námi máte jistotu, že vaše projekty budou finančně dobře řízeny a administrativně podpořeny po celou dobu jejich realizace.
Komplexní podpora při přípravě a řízení projektů EU a souvisejících služeb v oblasti dopravních staveb Středočeského kraje
SUDOP PRAHA se specializuje na vodohospodářské stavby, poskytující komplexní řešení pro dopravní projekty. Zajišťuje odvodnění komunikací, usazovací a retenční nádrže a odvodnění železničních stanic a silničních křižovatek. Nabízí protipovodňová opatření, venkovní vodovody a kanalizace, včetně novostaveb a přeložek. Navrhuje a realizuje úpravny pitné vody a malé čistírny odpadních vod. Dále provádí úpravy a přeložky vodotečí a meliorací. Poskytuje hydrotechnické výpočty, včetně posouzení mostních otvorů, propustků a výpočtů vodotečí. Nabízí také posouzení znečištění povrchových vod a tvorbu povodňových plánů.
Intenzifikace úpravny vody Temný důl
Monitoring a kontrola stavby - vodařské SO
Vodohospodářské řešení silničních staveb
Vodohospodářské řešení železničních staveb
Geodetická skupina a skupina inženýringu se podílí na téměř všech významných dopravních projektech, které zpracovává SUDOP PRAHA a.s. Zajišťují:
Aktuální referenční projekty v oblasti inženýrské činnosti:
Jedná se v podstatě o vytvoření majetkově vypořádaného obvodu dráhy z hlediska splnění požadavků drážní dopravy, bezpečnosti, řešení nenadálých situací (revize, opravy) a celkového zlepšení využitelnosti a funkčnosti nemovitostí a železničních drah ve vlastnictví ČR.
Historicky nevyřešené majetkové záležitosti jsou velkou překážkou v přípravě staveb. Ve většině případů dokonce znemožňují přípravu staveb. Je nutné mít území v obvodu dráhy majetkově čisté – vypořádané (skutečný stav v souladu s údajem v katastru nemovitostí) před zahájením přípravy samotné dopravní liniové stavby. Bezpochyby by se tím urychlila příprava a realizace staveb dopravní infrastruktury v ČR.
GDiS - definování záborů nad katastrální mapou
Stavební právo
Moderní příprava projektů
Jedním z hlavních úkolů střediska Inženýringu a geodézie je zajištění kompletních geodetických služeb, zeměměřických výkonů při příprava projektování staveb dopravní infrastruktury, stejně jako obsáhlé téma digitalizace technických map pro Správu železnic, s.o.
V oblasti geodézie nabízí SUDOP PRAHA zajištění zeměměřických výkonů při přípravě a projektování staveb dopravní infrastruktury, a to zejména:
Aktuální referenční projekty v oblasti geodézie
Přesto, že firma SUDOP PRAHA a.s. není geodetickou firmou, nemusí se sudopští geodeti za své přístrojové vybavení v žádném případě stydět. Měřické výkony v terénu se opírají o přístroje renomovaných švýcarských značek splňující i ty nejnáročnější požadavky na přesnost a spolehlivost. Jedná se zejména o automatizované totální stanice umožňující bezhranolové měření, aparatury GPS a GNSS a digitální nivelační přístroj.
Digitální technická mapa železnic (Ing. Smáha, Ing. Dvořáková)
RS 1 VRT Poříčany - Světlá nad Sázavou - Digitální model terénu (DMT)
Aktuality - Osvědčení pro výkon zeměměřických činností pro ŘSD
Leica TS 60 + AP 20 T
GSM-R Děčín - Všetaty - Kolín
Rekonstrukce rádiových sítí 150 MHz v obvodu RCP Hradec Králové
GSM-R Kolín - Havlíčkův Brod - Křižanov -Brno
Středisko tunelů se, jak již název napovídá, věnuje především tunelům, a to především tunelům železničním a silničním. Občas se lidé ptají: „Jaký zajímavý tunel se teď plánuje?“ A odpověď obvykle zní: „Žádný“. Tunely se jen tak neplánují, samy o sobě totiž k ničemu nejsou. Plánují se cesty, trasy, spojení dvou míst, které dříve přímo spojeny nebyly. Tunel je pouze pomůcka řešící překážku, která stojí v cestě. Tou překážkou může být třeba kopec nebo zastavěné území. Profesní prestiž tuneláře se sice odvíjí od velikosti této překážky, skutečnou hodnotu tunelu ale určuje společenský význam trasy, na které leží. Středisko tunelů tedy zejména poskytuje podporu větším střediskům, které stavby trasují. Ta se snaží trasu optimalizovat tak, aby služby střediska 203 nepotřebovala, ale občas se bez něj zkrátka neobejdou. Mezi nejzajímavější projekty z poslední doby, na kterých se podílelo středisko tunelů, určitě patří železniční tunel na trase Praha – Beroun, dálniční tunel Dětřichov, Libeňská spojka a Holubický tunel na trase Brno – Přerov.
Ejpovický tunel
Tunel na trase Praha – Beroun
Tunel Dětřichov na dálnici D35 v úseku Opatovec – Staré Město
Libeňská spojka
Naše společnost se zaměřuje na poskytování komplexních služeb v oblasti železniční zabezpečovací techniky. Specializujeme se tedy staniční, spádovištní, traťová a přejezdová zabezpečovací zařízení včetně návrhu nadstavbových systémů jako je dálkového řízení nebo systém jednotného vlakového zabezpečovače ETCS. Nabízíme vyhotovení různých typů dokumentace od stupně studie, přes dokumentace pro umístění stavby až po dokumentace pro výběr zhotovitele. Kromě projektových dokumentací se podílíme se i na utváření legislativy a technických požadavků systémů zabezpečovacího zařízení nejen na české železnici.
Optimalizace traťového úseku Ústí n.O.-Česká Třebová
Rekonstrukce železniční stanice Stará Paka pro DOZ
CDP Přerov
Zvýšení kapacity trati Týniště n. O. – Častolovice – Solnice
Studie zastřešení žst. Praha Masarykovo nádraží
ČVUT - Půdní vestavba Trojanova 13
CDP Praha
Modernizace ŽST Česká Lípa - BIM
Naše firma se specializuje na projektování trakčního vedení pro stejnosměrné a střídavé soustavy, včetně pevných trolejí. Nabízíme komplexní služby pro rychlodráhy, městskou hromadnou dopravu a důlní dráhy. Dále se zaměřujeme na závěsné optické kabely, které instalujeme na nosných konstrukcích trakčního vedení. Naše odborné znalosti zahrnují také energetické výpočty a ochranu kovových konstrukcí. Jsme schopni navrhovat napájecí systémy pro zabezpečovací zařízení, která vycházejí z trakčního vedení, a provádíme výpočty vlivu trakčního vedení na souběžná vedení. S našimi zkušenostmi zajistíme efektivní a bezpečné řešení pro každý projekt.
Elektrizace trati Kaišiadorys−Radviliškis–Šiauliai v Litvě
Lotyšsko - návrh elektrizace tratí systémem 2 x 25 kV
Fotovoltaické elektrárny Ralsko a Mimoň
Elektrizace trati Kadaň - Karlovy Vary
Zaměřením střediska 209 je projektování mostů, lávek a dalších inženýrských konstrukcí ve všech projekčních stupních od studií až po dokumentaci skutečného provedení stavby bez ohledu na jejich konstrukční a materiálové řešení a využití. Od propustku na polní cestě až po stěžejní stavby dopravní infrastruktury. Dále je možné poskytnout expertní a konzultační činnosti a prohlídky mostních konstrukcí včetně přepočtů jejich zatížitelnosti. Středisko se také podílí na výzkumných projektech akademických institucí (ČVUT, AV ČR a jiné) a je také členem technických rad nebo komisí, které vydávají či aktualizují předpisy a normy týkající se mostů. Navíc vítá do svého týmu jak zkušené projektanty, tak nadšené nováčky konstruktéry a inženýry, kterým bude poskytnut prostor pro další rozvoj ve zkušeném týmu.
Čtyřkolejná železniční estakáda přes Masarykovo nádraží
Nuselský most – sanace, Praha 2
Rekonstrukce Jezernických viaduktů
II/231 v Plzni, Plaská - Na Roudné – Chrástecká, 1. etapa, SO 204 - Most na silnici II/231 přes Berounku
Středisko koncepce dopravy (205) zpracovává zásadní koncepční materiály, které tvoří základ budoucího rozvoje dopravní infrastruktury. Středisko bylo založeno 1. 1. 1998 a tvořilo ho 5 pracovníků. V současné době zde působí 18 pracovníků v hlavním pracovním poměru a mimo to zde řada studentů technických a ekonomických profesí získává odborné zkušenosti formou brigád nebo praxí.
Na středisku se zpracovávají dopravní studie všeho druhu – strategické, koncepční, metodické, technicko-technologické i ekonomické. Profesní zastoupení je zde díky tomu různorodé. Působí tady technici kolejových a silničních staveb, dopravní technologové, analytici přepravních vztahů a ekonomové, kteří vyhodnocují ekonomickou efektivnost jednotlivých záměrů. Významnou část práce představují studie proveditelnosti. Dalšími okruhy činností, kterými se středisko zabývá, jsou zpracování záměrů projektů, žádostí o spolufinancování z fondů Evropské unie, dopravní modely, kapacitní posouzení křižovatek, strategické dokumenty, metodické materiály, koncepční a poradenská činnost.
Rezortní metodika pro hodnocení ekonomické efektivnosti projektů dopravních staveb
Silnice I. třídy Havířov – Karviná, technicko-ekonomická studie
Zajištění provozu vlaků o délce 740 m, studie proveditelnosti
Studie proveditelnosti vysokorychlostních tratí
Odborníky na problematiku silnic a dálnic máme nejen v pražské centrále, ale také v krajských pobočkách v Plzni a Hradci Králové.
Tato střediska se specializují na komplexní řešení v oblasti silnic a dálnic. Díky našemu týmu jsme schopni navrhovat a realizovat projekty, které zvyšují bezpečnost a efektivitu dopravy. Spolupracujeme s předními partnery a využíváme nejmodernější technologie, abychom zajistili dlouhodobou kvalitu a spolehlivost našich staveb.
D3 0310/II Hodějovice - Třebonín
D1 Modernizace, úsek 02 - EXIT 21 Mirošovice – EXIT 29 Hvězdonice, DSP, PDPS
D6 Nové Strašecí – Řevničov, PDPS
D1 Modernizace, úsek 11, EXIT 81 Koberovice – EXIT 90 Humpolec, DSP